عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1400
بازدید : 297
نویسنده : mozhgan

در صورتی که شما از مشکل کجی دندان یا دندان‌های کج رنج می‌برید، باید بدانید که تنها فرد دچار این مشکل نیستید! در حقیقت اکثر افراد با دندان‌های بی نقص و خط لبخند زیبا متولد نشده و حداقل در بخشی از زندگی خود با کج شدن دندان‌ها مواجه می‌شوند. در ادامه با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید.

دلیل کج شدن دندان‌ها در دهان

کج شدن دندان‌ها ممکن است به دلایل مختلف در افراد مشاهده شود. در اکثر موارد، دندان‌ها در دوران کودکی و در هنگام افتادن دندان‌های شیری و جایگزین شدن آنها با دندان‌های دائم دچار کجی می‌شوند. به خاطر اینکه در این شرایط دندان‌ها به صورت مجزا رشد کرده و تحت تاثیر سایر دندان‌ها در دهان قرار می‌گیرند، دندان‌های دائم در دهان اغلب به خاطر فشار وارد شده به آنها کج می‌شوند. علاوه بر این عادت‌های نامناسب همچون مکیدن طولانی مدت انگشت یا استفاده از پستانک در سنین بالای سه سال می‌تواند باعث کج شدن دندان‌ها شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی خوبه یا بد

مشکلات مربوط به کجی دندان‌ها

علاوه بر مشکلات زیبایی ایجاد شده به خاطر کج شدن دندان‌ها، این شرایط همچنین می‌تواند عوارض جدی و بلند مدت برای فرد در صورت درمان نشدن به همراه داشته باشد. خوشبختانه، امروزه روش‌های درمانی مناسب برای هر دوی کودکان و افراد بزرگسال دچار این مشکل وجود دارد. به این ترتیب با استفاده از این روش‌های درمانی افراد می‌توانند از دندان‌های صاف و سالم و نیز طرح لبخند زیبای خود لذت برده و بهره مند شوند. دندان‌هایی که به نحو صحیح و مناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند در عمل می‌توانند از یکدیگر و نیز از کل ناحیه دهان حمایت کرده و انجام فعالیت‌های عادی روزمره همچون غذا خوردن و صحبت کردن را به نحو مناسب برای فرد امکان پذیر نمایند.

صاف کردن دندان‌های کج

ارتودنسی دندان یک گرایش از دندان پزشکی است که بطور خاص با مشکلات مربوط به قرارگیری مناسب دندان‌ها در کنار یکدیگر ارتباط دارد. امروزه انواع مختلفی از روش‌های درمان ارتودنسی برای افراد بزرگسال و کودکان دچار مشکل کجی دندان‌ها وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان به تدریج موقعیت و نحوه قرارگیری دندان‌ها را اصلاح کرد. برخی از این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • پلاک‌های متحرک (ارتودنسی متحرک)
  • بریس ها
  • ارتودنسی نامرئی

 پیشگیری از کج شدن دندان‌ها

  • مسواک زدن منظم
  • نخ دندان کشیدن
  • ملاقات منظم با متخصص ارتودنسی
  • محدود کردن مکیدن انگشت توسط کودکان

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com